Maksu- ja toimitusehdot


Checkout - Oma maksutapa kaikille                   

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Meillä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.


Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Mikäli tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Checkout Finland Oy, olemme välittäneet maksusi.

Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Mikäli haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, sinun kannattaa olla yhteydessä suoraan verkkokauppaan, josta tuote on tilattu.

 

Pankkimaksut
Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Checkout Finland tarjoaa myös mahdollisuuden maksaa tilisiirtolomakkeella.

 

Luottokorttimaksut
Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut.

Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

 

Mobiilimaksutavat
Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay, Masterpass ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

Pivo
Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot
MobilePay
Maksuehdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla: mobilepay.fi/asiakastuki/ehdot

Masterpass
Maksuehdot ovat tarjolla Masterpassin sivuilla: masterpass.com/assets/pdf/masterpassoperatingrules.pdf

Siirto
Siirto-maksuihin sovellettavat ehdot:
OP:n yleiset euromaksuehdot
Siirto-palvelun käyttöehdot Nordealla
Siirto-palvelun käyttöehdot S-Pankissa
 

GSM-maksu
Ainapay
Palvelu perustuu 060605-maksupalvelunumeroiden käyttöön. Maksaminen tapahtuu soittamalla maksupalvelunumeroon ja toimimalla äänitiedotteiden mukaisesti.

Palvelun hinta on palvelunumerokohtainen ja sisältää tuotteen hinnan sekä palveluun liittyvän laskutuskorvauksen. Palvelun hinnan lisäksi asiakas maksaa normaalin matkapuhelumaksun oman matkapuhelinoperaattorinsa hinnoittelun mukaisesti. GSM-maksuostot peritään käyttäjän puhelinlaskussa.

Palvelun käytön rajoitukset /matkapuhelinliittymä:

Yksittäinen ostotapahtuma enintään 52,32 € (sis. alv)
Ostokset kuukaudessa enintään 100 € (sis. alv)
Enintään kaksi ostosta päivässä
Ei toimi prepaid-liittymillä
Lisätietoja: aina.fi
 

Lasku- ja osamaksupalvelut
Lasku- ja osamaksupalveluita Checkoutin kautta tarjoavat OP, Collector, Jousto ja Mash (ent. Euroloan). Collector tarjoaa lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille.

Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.

Collectorin yrityslaskun ehdot ovat tarjolla myös heidän sivuillaan: collector.se/upload/Partners/Agreements/CHECK/Credit_terms_All_comp_FI.pdf
OP:n lasku- ja osamaksutavan kuluttajaehdot näet tästä.
Lue lisää lasku- ja osamaksutavoista:

collector.fi
jousto.com
mash.com/fi

Tilaaminen

  • Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.yks.fi -ostoskorin kautta.

  • Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

  • Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. 



Tilausvahvistus

  • Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen.

  • Sivuillamme olevan käyttäjätilin kautta voit tarkastaa tilauksen sisällön. 

Toimitusaika

Toimitusaikamme on 1-5 arkipäivää tilauksesta. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan erikseen yks.fi -verkkokaupan etusivulla.


Toimitustapa ja toimituskulut

  • Kaikkiin lähetyksiin lisätään lähetyskulut (9,90 €).

  • Toimitamme tilaukset kirjeenä tai pakettina. Vain pakettia voi seurata lähetystunnuksella.

  • Ulkomaan toimituksiin lisätään postin yleisten hintojen mukainen toimitusmaksu.

Vaihto- ja palautusehdot

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. 


Noutamatta jääneet paketit

  • Lähetyksen lunastamatta jättäminen ei ole kuluttajansuojalain mukainen tuotteen palautus (Kuluttajansuojalaki 5. luku 25 §).

  • Lunastamattomista lähetyksistä veloitamme toimituksen ja palautuksen aiheuttamat kulut (15.80 €) asiakkaalta. (Kuluttajansuojalaki 5. luku 28 §).

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

  • Pankkitilinumerosi

  • Kuitti

Täytä Yks.fi palautuslomake verkossa -> Tuotepalautukset

Palautusosoite:

Yks.fi
Porokylänkatu 14
75530 Nurmes

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen. 


Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä vialliset tuotteet 

Mikäli tuote on vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen tilaukset@yks.fi tai postitse: 


Yks.fi
Porokylänkatu 14
75530 Nurmes

Palautuslomake täytetään verkossa -> Tuotepalautukset. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta.

Jos paketti on vioittunut tai kadonnut kuljetuksen aikana, on tuotteesta tehtävä reklamaatio Postiin! Lähetä Postin vahinkokorvaushakemus täältä ->

Muuta

  • Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

  • Yks.fi käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.

  • Yks.fi sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.